H6 rear brake upgrade

Que dois-je savoir pour mieux freiner ...

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jefars
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Message par jefars »

CS a écrit :
bobbey a écrit :
dans mon cas ca ne compte pas car jai changer les étriers aussi et le systmeme est calibré un peu de facon random, c'Est pour ca que je veux une valve de proportion, mais sur un vehicule ''stock'' je crois que ca vaut la peine!
:D tu me fais penser à moi :D

l'année passée, j'ai roulé avec des brembo sti en avant, et des freins wrx en arrière..
jamais eu de problème de désequilibre, parcontre j'ai changé 2 fois de pads en arrière :twisted: et en avant aucune fois :D

Cete année, je vais l'équibrer différement :twisted:
meme PB aussi mon Prop valve est changé lundi (demain)...

pour les caliper arr. 1 pot il a 2 generation et les rear H6 brake demande la 2ieme, je fais comment pour savoir jèai quel modele de caliper ?

la distance entre les trou ? l'espace pour le disc et c'est quoi les grandeur pour chaque generation ?
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jefars
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Message par jefars »

The rear rotor used on my Legacy(1994,) all RSs, most Legacys and Imprezas, all the way up to and including current WRXs, is a 266x10mm solid rear rotor utilizing a 170mm internal parking brake. The only 2 other US rear discs offered since 1990 were the 266x18mm vented rear disc found on BC/F Turbo Legacys and the 290x10mm solid rear rotor found on ALL 2000+ Legacys(not just the H6 equipped ones) with rear discs. Both of the these discs were also equipped with a 170mm parking brake. The reason I am mentioning the parking brake size is because a few JDM WRX-STis came equipped with 290mm and 316mm rotors with a 190mm internal parking brake.

Another rotor, which is the one I believe Ciper is alluding to, of significant importance is the 290x18mm(with 170mm parking brake) vented rotor which comes with the $1300 2pot rears you see some vendors selling. This rotor has never been sold on a US Subaru.

The upgrade to the 266x18mm vented rotor can be found in detail on Brian's(North Ursalia) northursalia.com. It requires purchasing the turbo Legacys caliper/brackets and rotors but will use your stock backing plate/dust shield with no mods and the stock parking brake. It can be a bit expensive to pull off because it does require so many components to be bought.

Now in reference to the "H6" upgrade, here's where things get a little confusing. If you have any 2000 and up Subaru with rear discs, I am sure of the following things. To upgrade to the 290x10mm H6 rotor you need only to buy the rotors, larger caliper brackets and either remove or bend the rear dust shield(thin sheet metal shield that is attached to the perimeter of the backing plate.) Every thing bolts right up and uses your existing parking brake internals. A sweet and inexpensive upgrade. Part numbers are listed in the thread linked above.

Now here's where the confusion comes in. When dealing with 99 and older Subarus. At some point (and I continue to try to find this info out for sure) in 98 or 99 Subaru changed the shape of the caliper/bracket on the single pot rears. So this leads to the question, will the old caliper fit in the "new style" caliper bracket and therefore the larger "new style" caliper bracket used with H6 rotor. No one has definitively answered this. Worse case scenario, as Ciper said, is guys with the older style caliper/brackets may have to replace the calipers as well as the brackets and rotors. If you are willing to wait a few more weeks for an answer I will have a definitive one for you. I am pursuing a rear brake upgrade and info on a daily basis at this point.

How to:
http://www.scoobymods.com/forums/usdm_2 ... readid=814
meme sur scooby mod's ou sur Nasioc je ne trouve pas la reponce...
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Message par huck_this »

Il y a du monde qui swap les freins arrières pour celui de Legacy GT Turbo 2005+. Ils sont ventillés. :wink:
The H6 whore!!! :)
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jefars
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Message par jefars »

DAHU a écrit :bravo! je comprend très bien la physique pour avoir réussi mes sciences pures... pour en revenir au début de la conversation... Je dis juste que mettre du H6 en arrière ça ne sera pas assez pour sentir la différence de freinage si tu gardes les disques stock en avant... Et tant qu'a payer pour metttre du h6 en arriere, j'acheterais un kit 4 pots / 2 pots complet :idea:
dans le cas du setup WRX 2pot av. et 1pot ar.+ H6ar. upgrade je comprend...
Mais dans le cas d'un setup qui a deja des 4pot avant, mais toujours des 1pot ar. je crois que c'est un belle upgrade, VRAIMENT pas cher sutout si ton rotor est du pour etre changer.

rear caliper: 2pot vs h6


#1: Bigger rotor = more brake torque :wink:

“Rear H6 caliper” upgrade (a misnomer, but nice and short.) Gains: Moving to a larger (290mm) solid rotor yielding moderately better heat dissipation and more angular advantage for the caliper. Replace the caliper brackets and rotors (retaining your calipers and pads.) Regardless of the caliper you’ve got, you will also need to bend or remove the dust shield or replace the entire backing plate (probably not worth the effort.)cost: 50$ per brakets and 50$ per rotor brand new.

Subaru Sti Rear 2pot upgrade. Gains larger and vented rotor(290mmx18mm) and 2pot opposed piston rear calipers yielding all gains above plus excllent brake feel and uptake, and reduced caliper flex. You will need to replace calipers, pads, backing plates, and rotors.
cost: +or- 1300$ brand new.
Rex8 a écrit : Quote:nasioc...
Originally Posted by nhluhr
Size of the brake pad is not a factor in how much stopping power you get. That is a factor of fluid pressure, caliper piston area, and swept radius. The swept radius of a larger rotor is larger so braking torque goes up.
I am curious how you equate less dive to more stopping power. Please explain. Also, does your car have a flux capacitor?

Who equated dive to stopping power? Bigger rotor = more brake torque... surely you aren't arguing the H6's don't give added rear braking torque

Is your position that dive is a good thing, regardless of stopping distance?

What I said about braking power was this...

You ARE leaving rear traction on the table with the stock rears...heck, even with larger rear rotors, its still a front heavy bias. Using the larger rears goes utilize more of the available rear traction, and there's pleny more to be had...AKA, look at the bias on the 06 setup. That is why it is entire possible that the H6 setup can actaully shorten stopping distances.

I don't even car about a potential few feet, more to the point is that dynamically, the car is much better. And I'm sure with your motorsports experience, you know the OBVIOUS dynamic benefits there are getting away from a front heavy biased car...

Stoptechs/4-pots ALL move bias rearward...just as the H6's do....so whats you problem?

Bottom line: Ideal braking would be AT FULL braking, both front and rear tires using 100% of their available traction. The H6, 4-pots, 06 combo, stoptech, etc. ALL WORK toward that goal.

When you have fronts using 100% of the tires traction and rears using something LESS than 100%, you are leaving STOPPING POWER (i.e. traction) on the table. Period.
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Message par DAHU »

Au bout du compte c'est une histoire de sous... plus tu payes plus ça "brake"... L'option du kit Legacy arrière ventilé doit ressembler au coût du upgrade H6. As-tu trouver un comparo?
2003 STi n/a Blue Ridge Pearl SOLD, 2004 STi Javablack SOLD
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Message par huck_this »

Je cherche un kit arrière de leg GT 2005+ pour mon cube. Ventillé FTW :devil:

Avec mon Hydrostream sur le hitch, je veux que ça brake!!!! :twisted:

Image
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Message par huck_this »

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Message par Mathieu - CGN »

JAI UN KIT DE BRAKE LEG GT AVANT + ARR A VENDRE :D
2006 S2
10 Impreza STI (à vendre ! https://www.montreal-subaru-club.com/ms ... t=11778494
WRX RHD (Soldz)
10 Impreza 2.5I (pour madame) / 05 Legacy GT STI (Soldz) / 01 impreza RSTI (soldz)
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jefars
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Re: H6 rear brake upgrade

Message par jefars »

Bonjour,

Je chercher l'info du service Manuel...

torque, part number etc.
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Re: H6 rear brake upgrade

Message par GBH526 »

Hey! Ho! Let's go!
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